söndag 17 maj 2009

17:de Maj

Heja Norge!!!

Igår vann vi en storslagen seger i Eurovision songcontest, och idag är det nationaldag. Mycket att fira denna helg!  Nu har Fredrik och mam+pap lovat att vi ska vara med i publiken när Eurovision hålls här i Norge. Det har jag alltid velat ända sedan jag var en liten kid. Detta blir bra!

Såhär firade vi nationaldagen:
Fredrik hade klätt upp sig i finstassen
 
 Henny bar Bunad
 Vi träffade på gullungen Ludvig när vi skulle se tåget
 Alla var uppklädda, stora som små..
 En stilig gammal polisbil i täten på tåget
 Jag försökte posa med Ludvig, men han ville bara leka
 Jag var väldigt glad att ha med extraskor! Jag kände att jag inte var helt van att gå i höga hälar, det var trots allt två år sedan sist..
Vi avslutade vår fina dag hemma hos Harald och Henny med massa pölser, kaker, fotboll och solsken! (Solskenet visade sig vara lite starkare än förväntat så nu är jag illröd på alla kroppsdelar som vistades i solen: Övre handlederna, halsen och ansiktet. Känns just nu som att jag ska brinna upp. ouch..) 

3 kommentarer:

  1. Ååååååhhhh va mysigt det såg ut! Vilken fest :) Snygga skor och jacka! Kan vi få se mer bilder på kavajen :)

    Hallå, boka in mig också på Eurovision, jag vill också vara med!!!!!!! Och jag är ju i Europa då!!!

    Väntar fortfarande på mitt email :)

    pusss

    SvaraRadera
  2. JAAAA åh avd glad jag blir att du också vill vara med! ok ska skriva nu :) pussss!

    SvaraRadera
  3. Jag och Martin är lätt på. Jag har dragit in han i melodifestivalsträsket!! Vet du, vi kanske kommer hem lite tidigare :P Skriv ett nytt inlägg snart!

    SvaraRadera