torsdag 21 maj 2009

You tear me down like rocknroll

Ikväll har jag haft världens trevligaste stund med Tina. Tina är en kollega och god vän som ska flytta tillbaka till Sverige på måndag. Om det inte hade varit för att Tina skulle ut och resa i 2 månader, hade jag inte börjat på carlings. Och nu tar jag över hennes jobb som assisterande butikschef på Carlings Megastore, Norges största butik. Jättekul att jag blir befordrad, men skittråkigt att Tina flyttar härifrån. Jag kommer verkligen att sakna henne, mest för att hon är en sån otroligt härlig person som bara spränger av glädje och energi, och för att hon har varit min närmaste vän på jobbet som jag alltid snackat med allt om. 
Det kommer bli tomt! Men nu får jag en god anledning att åka till Halmstad i sommar. 

Vi har förövrigt köpt en ny TV!!! Han heter Sam och är 46" stor. Jag och Fredrik fick feriepenger i tisdags (semesterlön) så vi gick bananas och uppfyllde en stor dröm. Nu har jag världens finaste sovrum och ett helt fantastiskt vardagsrum som jag verkligen älskar. Tv kommer aldrig att bli detsamma!

Annars känns det som att det händer jättemycket saker men samtidigt ingenting. Ska bli otroligt skönt att få byta jobbmiljö och få mer ansvar. Det blir spännande att se vad den här sommaren har att bjuda på, jag har inte direkt gjort några speciella planer.  Åka till Falun, Halmstad och kanske en trip till sthlm. Eller blir det kanske en weekend i någon Europeisk huvudstad, Vem vet?

Ska tatuera mig om en och en halv vecka, blir kul! Skaffa bläck till skrivaren som mamma tror.. ;) 

Nu ska jag gå och se vad Sam har att bjuda på. Puss. 

Jag och Tina på en Lee-kväll i höstas. Lite suddigt. 

1 kommentar:

  1. Hur mycket älskar jag inte det här inlägget!? Och hur avundsjuk är jag inte över din uppgradering! du är bäst kusin! <3<3<3<3
    XOXO
    My

    SvaraRadera